• Oana Țăpurică

2 Obiceiuri distructive de care trebuie să scapi imediat

De multe ori avem senzația că ne-am pierdut liniștea și starea de bine pe care ar trebui să le avem la începutul unei zile. Ne trezim obosiți, stresați, frustrați, simțim că organismul nostru își dorește mai degrabă se ne doboare decât să ne ajute. Punem asta pe seama oamenilor din jur, a poluării aerului, a chimicalelor din mâncare, a știrilor despre coronavirus, fără să realizăm că înainte de toți acești factori, care reprezintă, de altfel, preocupări foarte veridice pentru fiecare dintre noi, principalul nostru dușman suntem chiar noi înșine, care în mod conștient sau nu ne sabotăm sănătatea și productivitatea.

Vă provocăm ca timp de o săptămână să renunțăm împreună la 2 obiceiuri profund distructive, care în urmă cu 20 de ani nu existau pe scară largă, dar care astăzi sunt responsabile pentru mare parte din disconfortul nostru zilnic personal și profesional.


1. FĂRĂ SNOOZE

Pentru unii dintre noi pare de-a dreptul o provocare să renunțăm la SNOOZE-ul de dimineață, pe care îl experimentăm în mod repetat înainte de a ne da jos din pat. Specialiștii au dovedit faptul că SNOOZE-ul are un impact distructiv, atât în plan fizic, cât și în plan psihologic. În plan fizic, organismul și creierul nostru intră într-o stare de repaus în timpul somnului. La trezire, organele încep să își accelereze ritmul de funcționare, pregătindu-se pentru o nouă zi. Prin urmare, acea jumătate de oră petrecută în plus în pat, în care telefonul sună din 5 în 5 minute agită creierul, care percepe o stare de pericol iminent și de confuzie generalizată, cu impact negativ asupra funcționării întregului organism. Dacă am avea curiozitatea de a măsura pulsul și tensiunea arterială în perioada de SNOOZE vom observa amplitudini foarte mari ale acestora. Dacă vom monitoriza și nivelul de adrenalină secretată în această perioadă vom înțelege că organismul nostru retrăiește în fiecare dimineață un thriller permanent, în care se luptă pentru supraviețuire cu inamici imaginari care atentează la siguranța sa. În plan psihologic, SNOOZE-ul echivalează cu începerea unei noi zile cu o înfrângere, cu o dovadă a faptului că voința și motivația noastră pot fi foarte volatile, creând în plan subconștient mediul propice pentru a accepta necondiționat orice ne rezervă ziua care tocmai stă să înceapă, în mod special eșecurile, înfrângerile și nerealizările.


2. NU FOLOSIȚI PATUL ÎN LOC DE BIROU

Un obicei deosebit de distructiv este acela de a lucra din pat, de a citi în pat lucruri care necesită atenție și concentrare, de a sta conectat la tehnologie (fie că vorbim despre Youtube, Facebook, Whatsapp sau Netflix pe telefon), de a adormi cu televizorul pornit etc. Creierul nostru nu va mai face diferența între biroul la care întocmești rapoarte și răspunzi la mailuri și patul în care ar trebui să te odihnești. Prin urmare, să nu îți fie de mirare când creierul va confunda în subconștient biroul cu patul și te va apuca un somn inexplicabil la locul de muncă citind ceva și nici când vei încerca să adormi în pat, iar creierul tău va fi mai alert decât la examenul de admitere la facultate. Psihologii au constatat faptul că în ultimii ani calitatea somnului a scăzut în medie de la 7 la 4, punând această scădere pe lipsa de autoeducație a populației care nu înțelege faptul că disciplina și organizarea stau la baza stării de bine pe care ne-o dorim, atât fizic, cât și psihic. Prin urmare, haideți să încercăm împreună, timp de o săptămână, să asociem patul exclusiv cu locul de odihnă (fără telefon în pat, fără citit în pat, fără nimic legat de job în pat), unde mergem strict când ni s-a făcut somn. Veți fiți surprinși de rezultate!

12 afișare

Intră în contact cu noi!

Synesis Partners S.R.L.

J40/12064/2014   

RO 33706968

România, București, Șoseaua București-Ploiești Nr. 15